Geçen haftadaki sayfa görünümleri

0

1 Nisan 2011 Cuma

MODÜL2'DE ÖĞRENDİKLERİM

     Bu modül, kazanımları, Öğretim Programı Tasarım Sorularını ya da ara (geliştirme amaçlı) değerlendirmeyi öğretim sürecinde kullanma konusunda düşünmenize yardımcı oldu mu? Nasıl?
     ÖPTS sorularının özellikleri ve önemi bu modülde açıklayıcı bir şekilde anlatılmış. Temel soru, ünite soruları ve içerik sorularının nasıl tasarlanması gerektiği konusunda  zorlanmadım. Öğretim sürecinde ÖPTS kullanma konusunda şu şekilde yardımcı oldu, derslerimizde öğrencilerimize yönettiğimiz soruların farkının farkına vardım.

     Öğretim Programı Tasarım Soruları daha kalıcı öğrenmeyi desteklemede bana nasıl yardımcı olabilir?     Temel soru çok açık uçlu bir soru olduğu için öğrencinin katılımını arttırıyor. Böylece konuya/derse ilgisiz olan bir öğrencinin de dikkati bir noktadan sonra çekilmiş oluyor. Öğrencinin dikkatini topladıktan sonra kalıcı öğrenme de sağlanıyor.

     Öğrenci merkezli değerlendirmeyi nasıl planlarım?
     Öğrencilerin sürece hazır olup olmadıkları ve önbilgilerinin seviyesi sürecin başında değerlendirilebilir.. Süreç içerisinde onların katılımıyla grup içi çalışmalarla değerlendirme yapılabilir. Süreç sonunda ise özdeğerlendirme anketleri ve testler yardımıyla kendilerini değerlendirmelerini sağlanabilir.     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder